lørdag den 20. april 2013

Lørdag med sol på

 

 

Frokost i det grønne

 

Jeg nyder en helt-alene-fridag hjemme.

Når et langdistanceforhold skal plejes, samtidigt med, at børnene naturligvis får deres del af opmærksomheden i hveranden uge, og arbejdet og vennerne også skal have deres del af kagen, er der efterhånden langt mellem dagene, hvor jeg er helt mig selv.

Og det er lige, som det skal være. Men så meget des mere nyder jeg, når sådan en dag falder i min turban. Oven i købet med sol på. Og ingen andre planer end, hvad der falder mig ind.

Formiddagen har stået på tiltrængt rengøring. Med Mads & Monopolet i ørerne og godt humør. Og leg med neglelak. Sæbespåner til spisebordet. Dej til boller. En af den slags formiddage, hvor dagen er helt ny og lige til at bruge løs af.

Havemøbler ejer jeg ikke (endnu) – men en picnictur i haven med sol i ansigtet gjorde en skøn frokostpause, og nu er jeg helt klar til at gå om bord i den ventende have.

Hvor er livet skønt sådan en solskinslørdag…

Ingen kommentarer:

Send en kommentar